Wat is Employer Branding nou eigenlijk?

De Employer Branding gaat hand in hand samen met de kandidaat beleving. Een goede Employer Branding is een cruciaal onderdeel van je bedrijf om een optimale klantbeleving te kunnen realiseren. Het is het imago waarmee jij je onderscheid en wat jouw bedrijf uniek maakt. Maar hoe bereik je het juiste publiek, hoe vergroot jij je Brand Awareness en heb je de juiste middelen in huis?

Waar vroeger een bedrijf het verkopen van een product of dienst als primair proces had, ligt de focus hedendaags ook bij het verkopen van je bedrijfsidentiteit. Ook wel je Employer Branding genoemd.

De definitie van Employer Branding

Met Employer Branding zorg je dat de juiste kandidaten jouw bedrijf vinden door een sterk imago naar buiten te brengen. Dit sterke imago kan je ook zien als je bedrijfsidentiteit. De eerste stap is het verkopen van je organisatie en de vervolgstap is het verkopen van je openstaande vacature. De strategie voor het formuleren is voor elk bedrijf een uniek proces.

Begin bij het begin

Bijna elk bedrijf streeft naar een efficiënter kandidatenbereik, alleen is de strategie om dit te bereiken voor iedereen uniek. Via Lott is gespecialiseerd in het formuleren van bedrijfsstrategieën en legt daarbij de nadruk op de organisatiecultuur. Dit gebeurt aan de hand van een unieke cultuurgame. Het definiëren van de organisatiecultuur zorgt voor een efficiëntere zoektocht naar kandidaten en zorgt ook voor een duurzame arbeidsrelatie.

Voor wat hoort wat

Jouw bedrijfscultuur is slechts een onderdeel van jouw unieke Employer Value Proposition (EVP), en kan gezien worden als het kloppend hart van jouw Employer Branding. Het is een verzamelnaam voor alles wat jij je (potentiële) werknemers te bieden hebt in ruil voor hun werkzaamheden.  

Brand Awareness

Maar sinds de komst van sociale media is de veranderingen in solliciteren in een sneltreinvaart veranderd en is het belang van een unieke klantbeleving ook gegroeid. Want hoe onderscheid jij je ten opzichte van al je concurrenten de rest op het internet? Via Lott is meer dan 20 jaar ervaring gespecialiseerd in recruitment marketing en weet met verschillende communicatiemiddelen een efficiënte Brand Awareness neer te zetten die een beleving op zich is.

De recruitment marketeer

De traditionele manier van werving en selectie is niet meer voldoende, en met de groei van diverse sociale mediakanalen in combinatie met de schaarste op de arbeidsmarkt en generatie Z die toetreedt, is de beleving van het sollicitatieproces belangrijk geworden. Die beleving noemen we de Candidate Experience. Die begint al vanaf het moment dat de potentiële kandidaat voor het eerst in aanraking komt met jouw organisatie en stopt pas na de onboarding. Ons recruitment team is gespecialiseerd in het creëren van deze beleving

 

Recente blogs